Solicita Oferta Corporate
Beneficiile ceaiului

Beneficiile ceaiului

Oamenii au studiat care sunt beneficiile ceaiului asupra sanatatii in ultimii 5.000 de ani. Fie ca ne dorim sa fim mai alerti, sa ne protejam de boli sau sa ne bucuram sufletul, tuturor ne place sa savuram o cana cu ceai.
 
Numeroase institute din intreaga lume au cercetat si cerceteaza inca efectele ceaiului asupra sanatatii si s-au descoperit deja numeroase avantaje ale consumului de ceai. Cu cat exista mai multe teste pe oameni, cu atat avem la dispozitie mai multe informatii despre cum ne putem imbunatati viata.

Niciuna dintre informatiile care sunt prezentate mai jos nu trebuie interpretate drept sfat medical si nici nu trebuie sa inlocuiasca sfatul medicului. Ele reprezinta o prezentare succinta a descoperirilor din ultimii ani.

Povestea antioxidantilor

In fiecare zi suntem expusi la factori nocivi precum alimente bogate in grasimi si zaharuri, substante chimice din mediul inconjurator, fum de tigara si multe altele. Drept replica, organismul nostru produce molecule instabile numite oxidanti sau “radicali liberi” care pot deteriora celulele sanatoase. Pot aparea boli cronice, boli ale sistemului imunitar, boli specifice anumitor organe sau alte boli.

Antioxidantii care se gasesc in alimente precum fructe, legume si ceai limiteaza efectele radicalilor liberi. Acestia se unesc cu radicalii liberi pentru a-i impiedica pe cei din urma sa deterioreze celulele. De aceea, se crede ca antioxidantii ar putea preveni aparitia tumorilor, reduce marimea acestora si chiar ar inhiba cresterea lor.

Vei intalni multi termeni asociati cu antioxidantii si ceaiul care, pentru inceput, ar putea crea confuzie. Insa ei se afla in stransa legatura.

Antioxidantii sunt molecule care incetinesc sau opresc actiunea oxidantilor.
Polifenolii care se gasesc in ceai au calitati pronuntate antioxidante. 
Flavonoidele reprezinta un tip de polifenoli care se gasesc in ceai.
Catechinele sunt componente ale flavonoidelor. In ceai se intalnesc patru tipuri de catechine. EGCG (Epillocatechin Gallate) este cea mai des mentionata in discutiile legate de beneficiile ceaiului asupra sanatatii.

Cum poate ceaiul sa ne ajute organismul

Sanatatea inimii
Cateva dintre beneficiile pentru sanatatea inimii care au fost demonstrate si de studii mai vechi cuprind scaderea nivelului colesterolului LDL (colesterolul “rau”) si imbunatatirea capacitatii vaselor de sange de a-si mari volumul atunci cand creste presiunea sangelui. Unii spun ca ceaiul i-ar ajuta si pe cei cu presiunea sangelui scazuta.

Sistemul imunitar
Antioxidantii pot ajuta la protejarea sistemului imunitar. L-teanina, un aminoacid prezent in ceai, “pregateste” sistemul imunitar pentru a lupta impotriva infectiilor, a bacteriilor, a virusurilor si ciupercilor. In plus, ceaiul este bogat in vitamine si minerale, dintre care B1, B2, B6, C, acid folic, magneziu, potasiu si zinc.

Gandirea
Aminoacizii din ceai ajuta si la obtinerea unei stari mentale calme, dar mai alerte. Efectul poate dura 3-4 ore. 

Cancerul 
Studii recente au aratat ca unele substante din ceai ar reduce riscul de cancer. Acest domeniu este cel in care se fac cele mai multe studii la ora actuala.  

Igiena orala
Ceaiul contine fluorura in mod natural, care ajuta la sanatatea smaltului dintilor, iar flavonoidele continute de ceai incetinesc formarea placii dentare. 

Scaderea in greutate
Ceaiul nu are calorii si ajuta la hidratarea organismului. Daca inlocuim bauturile indulcite cu zahar (de exemplu, sucurile acidulate) cu ceaiuri neindulcite, putem sa ne pastram o greutate normala. Se crede ca ceaiul ar ajuta si la stimularea metabolismului. Insa nimeni nu ar trebui sa creada zvonurile care sustin ca ceaiul “Wulong” ajuta la scaderea in greutate. “Wulong” este doar un sinonim pentru “oolong” si nu exista studii care sa arate in ce fel acest ceai influenteaza greutatea (in plus sau in minus).

Sanatatea sistemului osos
Un studiu al American Journal of Clinical Nutrition a aratat ca femeile mai in varsta care erau consumatoare de ceai aveau densitatea minerala osoasa (bone mineral density - BMD) mai mare decat cea a celor care nu erau consumatoare de ceai.

 

Facebook Twitter Pinterest

« Inapoi la Blog